søndag 28. juli 2013

Harry Potter og dødstalismanene - del 2

Hei,

Da har jeg endelig fått sett Harry Potter og dødstalismanene - del 2. Det var på tide! Jeg har hatt DVD-en lenge, har bare ikke hatt noen å se den med. Men nå har jeg sett den med Anne Regine og Anders Chr.

Filmen var fantastisk! Jeg er veldig fornøyd. Det er en stund siden jeg leste boka, men det var mange minner som kom tilbake da jeg så filmen. Jeg liker veldig godt at de ikke har forandret så veldig mye. Det var ting som skjedde i boka, men ikke i filmen, men det var helt greit for meg!

De aller fleste vet vel hva denne filmen handler om, men for dem som ikke vet det; filmen handler om Harry Potter, en trollmann, som må sloss mot den onde Lord Voldemort for å hindre at han tar over verden. Filmen er bygget på den siste halvdelen av J.K. Rowlings bok Harry Potter og dødstalismanene

Selv om jeg visste hvordan det kom til å ende, var det likevel spennende, og det hendte at jeg var engstelig for hva som kom til å skje. Og så er det så mange triste scener... Hvorfor må de gjøre det så trist!


Det er utrolig mange gode replikker i filmen. Det er mange som får meg til å tenke. "Of course it is happening in your head, Harry, but why on earth should that mean it is not real?" og "Do not pity the dead, Harry, pity the living." er mine favoritter! Hva synes du?

Jeg liker veldig godt hvordan Nilus har vokst (ikke i høyden, men personligheten) og blitt mye modigere. Jeg har alltid likt Nilus, og nå beviste han at han også kan være like modig som de andre. Han er ikke den pinglen mange tror han er. 


Alt i alt er jeg veldig fornøyd med filmen, og jeg anbefaler deg å se den hvis du ikke har gjort det ennå!

- Anna



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar