fredag 31. juli 2015

City of Ashes av Cassandra Clare

Tittel: City of Ashes
Forfatter:
Cassandra Clare
Serie: The Mortal Instruments #2
Sider: 411
Sjanger: Fantasy
Handling:
Haunted by past, Clary is dragged deeper into New York City's terrifying underworld of demons and Shadowhunters - but can she control her feelings for a boy who can never be hers?

Mine tanker:
Rett etter at jeg leste ferdig City of Bones startet jeg på City of Ashes. Jeg var allerede dypt inne i denne verdenen Cassandra Clare har skapt, og jeg skulle ønske jeg kunne begynne på den tredje boka med en gang nå, men den har jeg dessverre ikke. Jeg må vente med resten av serien til jeg kommer meg til byen og får kjøpt resten av bøkene. 

Historien var like spennende i City of Ashes som i City of Bones. Den fortsetter en liten stund etter den første boka, og jeg likte godt at det ikke gikk så lang tid mellom de to bøkene. Derfor var det fint å kunne fortsette å lese om den samme verdenen med en gang. Jeg liker egentlig ikke når det går for lang tid mellom hver gang jeg leser bøker i samme serie. Jeg glemmer deler av historien hvis det tar for lang tid.

Det jeg likte aller best med City of Ashes er hvor mye mange av karakterene utvikler seg, og jeg ble enda mer glad i dem. Spesielt godt likte jeg hvordan Alec har forandret seg. Alec er seriøst den beste karakteren i hele serien. Jeg skjønner veldig godt hvorfor han reagerer slik som han gjør, (ikke det at jeg har vært i lignende situasjoner). 

Jeg skjønner meg fortsatt ikke på Jace. Seriøst, hva er det han vil? Det var en del ganger jeg var overbevist om at han kom til å ta noen forferdelige valg, og det irriterte meg. Det gikk jo bra da, men likevel... Jeg blir så lett flau på andres vegne, og det var ikke langt unna at Jace gjorde meg flau. Heldigvis vokste han også som karakter, og det ble bedre etterhvert. 

Jeg likte veldig godt å lære mer om verdenen Cassandra Clare har skapt, og jeg skulle ønske jeg hadde bok tre, City of Glass. Jaja, jeg får vel bare vente med å lese den til jeg får kjøpt den... Jeg anbefaler virkelig denne serien. 

Tidligere bøker:
City of Bones - bok 1

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar