fredag 16. oktober 2015

A Game of You av Neil Gaiman

Tittel: A Game of You
Forfatter: Neil Gaiman
Illustratør: Shawn McManus, Colleen Doran, Bryan Talbot, George Pratt, Stan Woch og Dick Giordano
Serie: The Sandman #5
Format: Grafisk roman
Sider: 192
Sjanger: Fantasy, horror
Handling:
A Game of You

The imagined landscapes of childhood form the stage for A GAME OF YOU, the fifth volume of the complete run of  THE SANDMAN. In a long-forgotten corner of the Dreaming, cracks appear in the wall that shields the waking world, and through those gaps a group of young New Yorkers is drawn inexorably into a realm that is both eerily familiar and disturbingly malignant. 

Mine tanker:
The Sandman av Neil Gaiman er en av de beste tegneseriene jeg har lest. Jeg blir like overrasket over hvor god serien er hver gang jeg leser et nytt volum. A Game of You er ikke et unntak. Serien er forstyrrende og vakker, og den er rett og slett fantastisk.

A Game of You er et av de beste volumene så langt. Det er tydelig at Neil Gaiman har blitt tryggere på historien og karakterene, og det gjør at han kan gjøre mye mer med dem. For eksempel er ikke Morpheus, the Sandman, så mye med i dette volumet. Det sier litt hvor god serien og bikarakterene er når den funker perfekt uten hovedpersonen. Likevel er det veldig gøy når han faktisk dukker opp. Morpheus er en veldig interessant karakter.

Jeg liker kjempegodt at Neil Gaiman har skapt et mangfoldig persongalleri. Han har skapt så mange forskjellige karakterer, og de virker alle veldig virkelige. Det er helt utrolig! Neil Gaiman er helten min. Jeg har funnet ut at noen av de beste karakterene finnes i tegneserier, og da mange i The Sandman.

Tegningene i serien er helt utrolige. De er vakre og forstyrrende og passer generelt sett perfekt til serien. Karakterene har sitt helt eget særpreg, og jeg liker utrolig godt stilen til tegnerne. Sandman er verdt å lese bare med tanke på tegningene.

Jeg elsker denne serien så mye, og vil absolutt anbefale den!

Tidligere anmeldelser:
Preludes & Nocturnes - bok 1
The Doll's House - bok 2
Dream Country - bok 3
Season of Mists - bok 4

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar