mandag 28. mars 2016

Brief Lives av Neil Gaiman

Tittel: Brief Lives
Forfatter: Neil Gaiman
Illustratør: Jill Thompson og Vince Locke
Serie: The Sandman #7
Format: Grafisk roman
Sider: 241
Sjanger: Fantasy, horror
Handling:
Brief Lives

In this seventh volume of the complete run of THE SANDMAN, Delirium, youngest of the extended family known as The Endless, prevails upon her brother Dream to help her find their missing sibling, Destruction. Their subsequent odyssey through the waking world, and their final confrontation with Destruction - as well as the resolution of Dream's painful relationship with his son, Orpheus - will change The Endless forever.

Mine tanker:
Jeg trodde ikke at The Sandman kunne bli bedre, men der tok jeg virkelig feil. Brief Lives er det beste volumet så langt, og jeg kan ikke fatte hvor utrolig god denne serien er. Wow! Mind blown.

I Brief Lives får vi lære mer om Dreams søsken, The Endless, og historien fokuserer spesielt på forholdet mellom Dream og Delirium. Jeg elsket å se hvordan det utviklet seg, og det kan tyde på at disse søsknene ikke er så dysfunksjonelle som jeg først trodde. I tillegg får vi lære om broren deres, Destruction, som forsvant for flere hundre år siden. Han er en karakter som ikke har vært med før nå, og det var utrolig gøy å bli kjent med ham. Hans forhold til de andre var utrolig spennende å utforske.

Dream og Delirium

I tillegg lærte jeg masse nytt om Dream (Morpheus). Han er en utrolig kompleks karakter, og det er utrolig fascinerende. Det er sjeldent jeg finne så gode karakterer. Jeg har sikkert sagt det flere ganger, men jeg elsker å lære mer om ham, og i Brief Lives gjorde jeg virkelig det. Det er gøy å se hvordan han er sammen med de forskjellige søsknene sine, og på den måten får man se flere sider ved ham. Han kan ofte virke som om han ikke bryr seg, men andre ganger viser han en mer sårbar side. I tillegg liker jeg å se forholdet mellom ham og sønnen, Orpheus, utvikle seg. Utrolig fascinerende karakter.

Morpheus eller Dream som han også heter

Så, ja, jeg elsket dette volumet av Sandman, og det var med på å definere hvem de forskjellige Endless-søsknene er. Jeg anbefaler denne serien på det sterkeste!

Tidligere anmeldelser:
Preludes & Nocturnes - bok 1
The Doll's House - bok 2 
Dream Country - bok 3
Season of Mists - bok 4
A Game of You - bok 5
Fables and Reflections - bok 6

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar